Choklad muffins!

Hej bloggen :D har nyss varit nere i stan med bästa Alice <3 Vå åt en super god macka på esspreso hous! Typ som en stor grillad macka med kyckling, soltorkad tomat, mozzarella, rucola och pesto! MMMM vad god den var.

Nu ska vi snart börja baka cupcakes! Här har ni recept en vi ska använda oss av så kommer bilder på resultatet lite senare :D

Choklad muffins ca 15 stycken
Ung: 200 grader

100 g smör
2 ägg
2 1/2 dl socker
1 1/2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl mjöl
1/2 bakpullver

Ställ veckade muffonsformar på en plåt.
Börja med att vispa ägg och socker pösigt.
Smält margariner och ställ det åt sidan.
Tillsätt det övriga ingredienserna och sisst matfettet.
Fördela smeten jämt i formarna, fyll dom inte mer än till 3/4.
Grädda mitt i ugnen i ca 10 min.

Receptet hittar du i boken "sju sorters kakor" av ICA bokförlag

Chokladfrosting

100 g Phiadelphia ost
350 g florsocker
4 msk smör
4 msk kakao
ca 1 msk vatten

Receptet är från min kära syster. Hon hittade det dock på hennes kompis blogg och ja jag vet inte hur långt det fortsätter så XD Men önska oss lycka till! 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0